Az elmúlt egy évben kapott már hideget-meleget, én magam is többször hallottam azt a vélekedést, hogy a nagy felhajtással beharangozott Nemzeti Bormarketing Stratégia nem is létezik, az egyetlen fotó, ami kering róla az interneten, csupán egy címlap, alatta üres oldalakkal. Aztán amikor elkezdtem utána érdeklődni és kértem, hogy belelapozhassak, rögtön alá kellett írnom egy titoktartási nyilatkozatot, ami bevallom nem oszlatta el a kételyeimet, sőt, inkább erősítette azokat. De hát mi baj lehet - gondoltam -, hiszen a bortermelő énjét több mint egy évtizede ismerem, szóval csak nem eszik meg reggelire, vagy ha mégis, hát majd azt is megírom. Végül a „haditervet“ is átlapozhattam és még Rókusfalvy Pállal is tudtam beszélgetni egy órácskát, íme…
Nem kevesebbre vállalkozott a somlói kis pincészet tulajdonosa, mint erkölcsi ítéletet mondani mindenek felett, vagy ha ezt mégsem tenné, legalább mindenki más felett, aki nem teszi meg. Természetesen megint a szaksajtó és a borszakértők a hibásak, de ezt már megszokhattuk. Lássuk hát, miről is van szó!
A legismertebb borászati márkanév a Wachauban. A Falstaff véleménye szerint a 2024-es év borászata Ausztriában. Egy 400 hektáros borászati szövetkezet Dürnsteinből.
Mielőtt félreértenétek, a cím nem az én gondolatom volt, hanem Zsolt száját hagyta el a beszélgetés alatt, amikor a natúr bor került szóba. Komoly dilemmák, amikre nem csak nekünk és nem csupán ebben az országban nincsenek válaszaink. Vigyázat, kendőzetlenül őszinte szöveg következik!
Mondhatnánk, hogy csiszolatlan gyémánt, rejtett kincs, titkos tipp, de azokra, akik ennyire tudatosan építkeznek, ez nem lenne teljesen igaz. Mikrobirtok Weinviertelben, ahol nem ritkák a 95 pontos borok!
Mi a dolga a borújságírónak? – kérdezi vitaindítójában a Pécsi Borozó főszerkesztője. Igyekszem megválaszolni a kérdést, és tovább is gondolni mindazt, amit felvetett.