Karácsony előtt a csendesülés helyett a felpörgés állapota áll be. Alig van idő bármire, munkában mindenki mindent ilyenkor szeretne, az ajándékvásárlást minden évben októberig szeretnénk elvégezni, de legjobb esetben is december 23. lesz belőle. Van tartozásunk bőven, egyet törlesztünk, a többi majd kitölti a bejgli és virsli közti légüres teret. Most viszont három napra (tervezetten) elcsendesülünk, család, ünnep, pihenés, mellesleg bor- és gasztroélmények gyűjtése. Minden kedves olvasónknak nagyon boldog karácsonyt kívánunk!
Szilveszteri bulik, vacsorák, alkalmak sorjáznak előttünk, választani olykor nem egyszerű. A Corso Hotel Pécs**** étterme, a Bistro 48 által összeállított menüt is érdemes végigböngészni, ha még nem választottunk, íme a lehetőség.
A csokoládé - sok más mellett - a kedvencek menüpontban van nálunk már régóta. Bár talán olyan mélységekig még nem jutottunk el, mint csokiban utazó kolleginánk, de kóstoltunk már kézzel készített bonbonokat dánokat, belgákat, szerbeket, horvátokat, szlovéneket, olaszokat, és még sok náció ítéltetett meg csokibonbon által, de a hazai pályán játszókról sem feledkeztünk meg sosem. A legszűkebb pátriánkban a csokikészítők sora nem volt eleddig túl bőséges, de Tésenyi Andrea - akinek csokiban fejlődését mi is végigkísértük -, azonban jelentős eredményeket ért el már rövid idő alatt is. A kakasos kézműves csoki találkozásáról a Vylyan-borokkal Iványi Emese mesél nekünk.
Ahogy a délelőtt tűszúrás-szigorú szembeszelében az utcán lépkedtem, sürgetve A és B pontok közötti út mielőbbi elszivárgását, már az este szoba-melegű nyugalmára figyelmeztem, bízva a kibontásra váró Aszú erejében: a palackba csomagolt három puttonynyi napfényben. Holott, a napsugaras fehéreket a tél derekán hajlamos vagyok elfeledni és kialakult amnéziámon alig szivárog át egy-két minden idős tétel. Jó, tudom, az Aszút felesleges megpróbálni bárhova besorolni, ugyanis titkos alkímiák pincemélyen született gyermek, mely önálló entitás, bizonyosan sokkal több, mint az Őt alkotó „alkatrészek” összessége.
Németország szívében, a Bocksbeutel világában a Frank borvidék Volkach városkájának Max Müller I. pincészetében töltöttem el szüreti gyakorlatom tavaly ősszel. Németország a nyolcvanas évek úttörő borászatainak köszönhetően igazi borhatalommá nőtte ki magát. Kiváló minőségű terroir alapú boraikkal szállnak szembe az olcsó újvilági és dél-európai borok özönével. Többségében fehér minerális borokat termelnek, de egy jó vörösért sem kell Franciaországba utazniuk. A közkedvelt Spätburgunder (pinot noir) legszebb példányai már lassan a szőlő őshazájában termelt borokkal is felveszik a versenyt, és a nemzetközi szintet is megütik. A legizgalmasabbakat az Ahr és a Badeni borvidéken készítik, de Pfalz pincéiben is értékes borok érlelődnek.
Anthony Bourdain egy különc séf. Az ő konyhája nem arról híres, hogy makulátlan előéletű munkások dolgoznak benne, hogy minden olyan finom és lágy, mint az első osztályú étterem konyhájának falain túl. Anthony Bourdain konyhájában a megnövekedett tesztoszteron, az állandó káromkodás, sietség és káosz az úr. Vagyis maga a séf, aki mindezt mégis összefogja, irányítja, és azt teszi, amit tennie kell.
Jótékonysági receptkönyv elkészítésére fogott össze 115 gasztroblogger. A Kifőztük karácsonyi számát december 20-ig lehet letölteni a kezdeményezés honlapjáról.
Nem mi vagyunk az egyetlenek, akiket foglalkoztat a bikavér kérdésköre. Korábban több más bormagazin is tesztelt bikavéreket, ültetett kerekasztalhoz borászokat, most nem is nem szeretnénk ismételni az ott elhangzottakat. A Pécsi Borozó olvasói azonban eleddig csak ezzel a borral nem találkozhattak tematikus tesztben lapunk hasábjain. Óvatoskodtunk, hogy hát ez egy régiós lapban csak egy borvidéket érint, de hát ilyen akár a cirfandli is. Ideje volt, hogy szembenézzünk a bikavérekkel.
Pannon Borrégiós borászatok borait ismerték el a IX. Nemzetközi Páneurópai Vörösborversenyen. A 68 termelő 156 mintájával lezajlott versenyen számos bor végzett az élen a borrégióból, a legeredményesebb pincészet díját a Janus Borház kapta.
Átfogó, háromnyelvű kiadvány népszerűsíti a Tolnai borvidéket és borturisztikai szolgáltatóit. A borvidék hegyközségi tanácsa a Nemzeti Bormarketing Program és az Agrármarketing Centrum támogatását felhasználva magyar, angol és német nyelvű turisztikai információs füzettel szólítja meg borvidék látogatóit. A kiadványhoz elkészült egy új borvidéki térkép is, feltüntetve rajta a három körzetet és a térség kiemelt borturisztikai szolgáltatóit is.