Kérem Várjon!
Cikkek
A szárnyas bika szenvedélye
Bertalan György
2021 July 20.

Az Egri borvidék megújul. Már megint – tehetnénk hozzá némi iróniával, de a legfrissebb koncepció átgondoltsága és széles támogatottsága bizalomra adhat okot. A budapesti Easy Wine bisztróban megrendezett bemutatón az új borvidéki embléma mellett az Eger jövőjéről alkotott elképzelésekkel is megismerkedhettünk.

Képek: Wineglass Communication és Bertalan György

Az idei sokadik hőhullám közepén, a meleget ontó aszfaltról a kellemesen hűs bárba betérve jól behűtött Egri Csillagokkal fogadták a vendégeket. Amint arra Szik Mátyás örökös magyar bajnok sommelier felhívta a figyelmünket, a Csillagok egyik elvárt, közös tulajdonsága, hogy ne lehessen kiérezni, kikóstolni a házasításhoz felhasznált fajtákat – így aztán nem is elemeztem, inkább élveztem az összhatást.

Az Egri Bikavér fehér párjaként létrehozott kategória korántsem büszkélkedhet olyan patinás múlttal, mint a borvidék híres vörös házasítása, hiszen csupán tíz éve létezik. Ez idő alatt azonban sok helyi termelő próbálta saját hozzáállása, elképzelése szerint megalkotni az Egri Csillagot. Születtek érleltebb és testesebb, valamint könnyedebb, gyümölcsös változatok is. Ez utóbbiak előtérbe kerülésével a termékleírás is változott: az eddigiekben megszokott március 15. helyett idéntől már decemberben forgalomba hozhatók, hogy a fogyasztók is élvezhessék a friss borok zamatát.

A Wineglass Communication által szervezett eseményen Szik Mátyás mellett Soltész Gergő, az Egri Borműhely elnöke, valamint az új arculatot megalkotó Ipacs Géza vázolta fel a mögöttes stratégiát. A közös gondolkodás, az egységes fellépés igénye természetesen nem egyik napról a másikra született. Hosszas előkészítő munka gyümölcse, melynek egyik fontos lépése volt a tíz tagot tömörítő Borműhely létrejötte, továbbá az egri palack 2019-es megjelenése, melyről a Pécsi Borozó oldalán is beszámoltunk.

Soltész Gergő

Az új marketingstratégia kiforralásának célja világos: növelni kívánják a borvidék elismertségét, keretbe foglalják a brandet építő látványelemeket, mindeközben kiemelt figyelmet fordítva az itt készülő borok minőségére. Az Ipacs Géza által tervezett embléma egy szárnyas bikát ábrázol. A bika-bikavér párhuzamot nyilván nem kell ragozni, egyértelmű az utalás a borvidék legismertebb házasítására. A szárny egyrészt mitológiai irányba mutat, másrészt a szárnyalást, a lendületet szimbolizálja, mellyel a borvidék a jövő felé indul. A logó stílusa klasszikus és modern, méltóságot sugalló, a bika alakja büszkeséget és erőt mutat.

A régóta várt összefogást, közös tenni akarást talán az jelzi a legjobban, hogy minden borvidéki szervezet, legyen szó hegyközségekről vagy az Egri Borbarát Hölgyek Egyesületéről, magáénak érzi ezt a koncepciót, ezzel is elősegítve az egységes arculat minél szélesebb körű megismertetését, terjesztését. Bízva abban, hogy a vírushelyzet nem von maga után újabb korlátozásokat, a nyári-őszi rendezvényeken már találkozhatunk az Egri borvidék kiválóságát hirdető új emblémával. Ezek közül a legelső a július 21-25. között megrendezett VINO Bor, Zene, Művészet Ünnep, de az augusztus 26-tól 28-ig tartó Bikavér Ünnepen is láthatjuk.

Ha már a bikavéreknél tartunk, a sajtótájékoztató keretes szerkezetét a végére tartogatott kóstoló adta meg, ezúttal már vörösborok kerültek a poharakba. A legnagyobb érdeklődésre – talán érthető módon – a St. Andrea Szőlőbirtok 2017-es Nagy-Eged dűlő Egri Bikavér Grand superior tétele tartott számot, mely a lehetséges 100-ból 97 pontot és „Best in Show” díjat ért el a Decanter magazin tesztjén.

Ipacs Géza

Mindenkinek azt tanácsolom, ismerkedjenek meg minél hamarabb az Egri borvidék új arculatával. A fesztiválokon, rendezvényeken keressék a szárnyaló bikát, kóstoljanak Csillagot, Bikavért vagy bármilyen más egri bort. Ami engem illet, igazat kell adnom Szik Mátyásnak: nem az összetétel a fontos, hanem az üzenet és a harmónia.

Címkék
banner