1. Social media influenszerek. Idén nagy hangsúlyt fektet (még nagyobbat, mint eddig) az ÖWM arra, hogy a fiatalabb korosztályokat elérjék a közösségi csatornákon keresztül (is). Ennek okán nemcsak hazai, de német, sőt amerikai és kanadai közösségi média befolyásolókkal is együttműködnek. Németországban a legnagyobb kisker lánc, az EDEKA-csoport (tkp. minden, ami nem Lidl és Aldi), illetve annak boros podcastje a célpont, valamint két további csoport, összesen 100 ezer feletti követőszámmal. De érintett az amerikai Winefolly is. A hazai pályát pedig egy népszerű kabarettista erősíti, ezúttal azt kiemelve, hogy mégiscsak „cool” hazai (mármint nekik osztrák) vörösbort inni…
2. Mindeközben 600 szakembernek tartottak több, mint 90 pincészet több, mint 500 tételéből egy kóstolót – Tókióban. A vezetett kóstolókat, előadásokat többek között Kenichi Ohashi MW tartotta.
3. A japánok sikert is értek el. Kiosztották az idei „Star Wine List” díjait. Ez a különös esemény nem más, mint a külföldi (nem osztrák) éttermek osztrák borlapversenye (illetve a borlapjaik osztrák részének a versenye). Az idei abszolút győztes egy osakai étterem lett (ha valaki feltétlen ott akar osztrák borokat kóstolni, a neve angol átiratban: Chi-Fu)
4. Hogy egy másik földrészre is elkalandozzunk, a Québec állam alkoholmonopólium szerepét eljátszó SAQ (a rövidítés mögött a szögegyszerű Societé des alcools du Québec elnevezés húzódik meg) partnerséget is tovább erősíti az ÖWM: a szervezet jubileumának a kóstolóján szinte a teljes osztrák kínálatot felvonultatják.
Van info arról, mit tett a magyar állami bormarketing az év első felében (egész pontosan, mivel ez egy negyedéves jelentés része, a második negyedévben) külföldön?