Április 9-én debütált a kétnyelvű TokajKalauz, mely immár negyedik kiadásával mutatja be a történelmi borvidék csodáit a legizgalmasabb pincéktől, a helyi gasztronómián, rendezvényeken és legszebb kirándulóhelyeken át a legjobb szálláshelyekig. A friss kötetben három újabb borászat kapott csillagos értékelést, és a sok látnivaló mellett immár több mint 150 meghatározó, kortárs pincészetet ismerhetnek meg belőle az olvasók.
A 250 éves Semmelweis Egyetem nemzetközi hírű, magyar tudományos intézményként 2010 óta támogatja a hazai borkultúrát, illetve a magyar borászokat országos borversenyének meghirdetésével. A borversennyel az egyetem a tehetséges, minőség iránt elkötelezett borászoknak biztosít bemutatkozási lehetőséget, a nevezett borok pedig a „Semmelweis Egyetem bora” megtisztelő címet nyerhetik el egy évre.
A Borbázis Borkereskedés 2018 decemberében indította útjára üvegvisszaváltási programját, melynek keretén belül évente közel 250.000 üveget juttat vissza az üveggyártás folyamatába. Ezzel a mennyiség megközelítőleg 17.250 kWh energiát, 16 tonna szén-dioxidot, 50 tonna hulladékot és 60 tonna nyersanyagot spórolnak meg.
A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar borokkal ismerteti meg a világ borfogyasztóit. A világ legismertebb borászati szaklapja az Egyesült Királyságban elérhető magyar borokat és az export szempontjából legjelentősebb magyarországi borvidékeket mutatja be világszerte Toronyi Zsuzsa (Wines of Hungary UK) szervezésében, az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával.
A Kiss Attila borászat új kampányt indít a Mátrai borvidék népszerűsítésére, „A Mi Mátránk” névvel
Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap lehetőleg webshoppal ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwine.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine Díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.