A „Zöld gondolatok zöldszüret helyett” alcímmel futó esemény generációs kérdésekkel, vulkanikus és bioborokkal, jó hazai és nemzetközi gyakorlatokkal, az egészségtudomány témakörét körüljáró interaktív kerekasztal-beszélgetéssel érkezik február 28-án! A 13. Borkonferencia a szakma krémjével a jelen borvilágát és annak a jövőjét is formálni kívánja.
A programot, a résztvevők listáját szemlélve, erre a vállalásra kiváló esélyek mutatkoznak. Ott lesz ugyanis például Willi Klinger, az osztrák bormarketing legendája, aki az „Organikus és fenntartható tanúsítványok Ausztriában és jelentőségük a bormarketingben” címmel tart nagyszabású előadást. Izgatottan várjuk Domäne Wachau birtokigazgatóját, Roman Horvath MW-t is, akinek a „Fenntartható koncepció a kiváló minőségű, kézműves borok előállításához egy széttöredezett terriorban” című előadásából megtudhatjuk, hogy mi a titka a tőlünk alig 270 km-re fekvő, különleges termőföldi adottságokból építkező birtoknak.
A konferencia mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gyakorlati kurzusokra, masterclassokra, amelynek célkeresztjébe ezúttal Magyarország egyik lehetséges kitörési pontját, a vulkanikus borokat állították a szervezők. Ebbe a különleges világba Piskor Fanni, szőlész-borász mérnök, WSET3 okleveles borszakértő kalauzolja el a résztvevőket délelőtti vezetett kóstolóján.
A mai világban a fiatal generációk megértése, az ő fogyasztási szokásaik alapos ismerete elengedhetetlen egy fenntartható jövő megtervezéséhez. Hogy ezt közelebbről és pontosabban megértsük, abban rendkívüli segítségünkre lesz Dr. Tőröcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszoránaka „ Z-generáció fogyasztási szokásai” című előadása és Szakács Gergő, a DiVino szakmai vezetőjének a „Mit isZik a jövő” című prezentációja.
Ha fiatalok, akkor social media. A hatékony elérésekhez hasznos tanácsokkal szolgál majd Melania Battiston, zöld kitűzős Master Sommelier, aki a borászati tevékenysége mellett egy 25 ezer fős Instagram követőbázissal is rendelkezik. Híd a fiatal fogyasztókhoz – a közösségi média tudatos használata című előadásában arról mesél, miképpen lehet edukálni a borkultúráról a közösségi médián keresztül.
Ne feledjük, hogy az elmúlt években bevezetett hagyomány szerint ezen az eseményen hirdetik ki a Kárpát-medence 50 legjobb magyar borászának névsorát is, azaz itt ismerhetjük meg a Borászok Borásza 2025-ös jelöltjeit!
A www.aborkonferencia.hu oldalon is nyomon követhető a program alakulása, továbbá minden egyéb részlet és jelentkezési feltétel is megtalálható.