A Villányi borvidék 4 évvel ezelőtt hívta életre Villány könnyed arcát, mely azóta is töretlen lendülettel szárnyal, a termelők lelkesedésének és a fogyasztók pozitív visszajelzéseinek köszönhetően. A COVID-19 ugyan nem kímélte a márkát, ahogy a HORECA-szektort sem: a bisztrókba, éttermekbe, romkocsmákba szánt vörösbor majdnem egy teljes évre karanténba került. Szinkronban az élet újraindulásával, a közösségi bisztró bor legújabb évjárata is elindult, hogy meghódítsa a könnyedebb, bisztró hangulatú vörösek kedvelőit. A nagyobb rendezvényekre ugyan még egy picit várni kell, de a kedves borkedvelők a pünkösdi hosszú hétvége off-programjaként 4 közösségi standon is találkozhattak a friss, ropogós gyümölcsbombákkal.
A REDy a legújabb közösségi bormárka? Villányi viszonylatban helytálló, de már a 4. életévét taposva korántsem mondható újszülöttnek a legkisebb gyermek. A nagytestvér, a nagy testű Villányi Franc, a borvidék zászlóshajója már a 8. életévét tölti idén, hiszen ezt a minősítést először a 2014-ben szüretelt szőlőből származó borra lehetett kérni.
A Franc, a borvidék ékköve classicus, premium és super premium kategóriában nem csak itthon, de gyakran külföldi vizeken is evez: visszatérő vendég a ProWein-on, nemrég járt Lengyelországban és a svájci borkedvelők is hamarosan hozzájuthatnak egy webshopnak köszönhetően. „Villány két arca”-ként tökéletesen egészítik ki egymást a REDy-vel a hazai rendezvények standjain, a könnyed, gyümölcsös és az érett, hordós borokat kedvelők nagy örömére.
Nem csak a 20 éveseké a világ, ahogy a REDy se csak és kizárólag az Y generációt célozza. Ez a bor mindenkié, aki szeretne egy kis fiatalos vidámságot csempészni a dolgos hétköznapokba vagy egy könnyed, minőségi vöröset keres a hétvégi kerti partyhoz.
Évről-évre csiszolódik a stílus, köszönhető a közös kóstolásoknak, ahol a termelők egymást segítik véleményükkel a finomhangolásban. A 4. széria is igazi élménnyel kecsegtet, főleg, ha az egész sort egyben le tudja kóstolni az ember egy-egy rendezvény alkalmával. Márpedig bízunk benne, hogy erre sok lehetőség lesz az idén. Az új évjárat a pünkösdi hosszú hétvégén indult 4 helyszínen: Palkonyán, Villányban, Siklóson és Pécsen is találkozhatott a márkával a közönség. Tervek vannak, méghozzá nem is kevés, viszik hírét a fővárosban és szerte az országban, fesztiválokon, gasztro eseményeken, tematikus kóstolókon. Idén is teljes mellszélességgel a borok mögött állnak az alkotóik:
Hogy ez lesz a végleges lista vagy még idén bővül a csapat? - ez a jövő kérdése. Egy biztos: a pünkösdi hétvégén is bebizonyosodott, hogy van igény a portugieser alapú házasításokra. Egyre kevesebbszer kell a kollégáknak elmesélni a sztorit - pedig mindig örömmel teszik – mert egyre több a visszatérő REDyző, aki kíváncsian lép a pulthoz, hogy tesztelje az idei év termelőit. Mindenki eldöntheti, hogy melyik az új kedvenc és érdemes figyelemmel követni a REDy social media felületeit, hogy ne maradjunk le a kitelepülésekről se.
A vörös Y megtalálható a borszaküzletek és vinotékák polcain, a REDy display-eken, az éttermek és romkocsmák itallapjain és nem utolsó sorban a pincészetek vendéglátóegységeiben.
A Villányi borvidék termelői izgatottan várják, hogy végre újra koccinthassunk a Győri Bornapokon vagy a Szegedi Borfesztiválon, a Fishing-en vagy a Gourmet Fesztiválon, de Villány tárt karokkal vár minden vendéget a Rozé vagy majd kicsit később a Vörösbor Fesztivál alkalmával is és természetesen az év minden napján, hiszen a Villányi borvidék egy igazi négy évszakos desztináció!
A Villányi REDy legújabb évjárata készen áll!
REDy a Facebookon: www.facebook.com/villanyiredy
REDy Instagramon: www.instagram.com/villanyiredy
A REDy egy portugieser-alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek egyéb más Villányban honos fajták is. A portugieser aránya 51-66 %, a hazai fajtáké (blauburger, kadarka, kékfrankos és zweigelt) 20-49%, míg a nemzetközi fajták aránya 0-14% lehet. A cél minden esetben egy illatában piros- és feketebogyós gyümölcsös, enyhe hordóhasználattal megtámogatott, fűszeres, lendületes, fiatalos bor. A borokat megjelenés előtt külön eredetvédelmi bizottság minősíti – akárcsak a cabernet franc-okat. Aki megkapja a minősítést, az használhatja a nevet és az egységes arculatot.