Az Agrármarketing Centrum és a Wines of Hungary UK kommunikációs ügynökség közös szervezésében megvalósult Furmint February borkóstolókkal egybekötött üzletfejlesztési találkozók középpontjában a magyar zászlóshajónak számító furmint állt. A rendezvény célja, hogy növelje a szőlő- és borfajta ismertségét a brit szakma és a nagyközönség körében.
A furmint az utóbbi években sokoldalúsága és minősége miatt szerzett hírnevet az édes és száraz borok, valamint a pezsgők műfajában is. A rendezvényen 35 borászat mutatta be kiemelkedő tételeit mesterkurzusok és sétálókóstolók keretében mintegy négyszáz vendégnek a Tokaji, Balatoni és Felső-Magyarország borrégiókból. A mesterkurzusok előadói között volt a magyar borokat szerető és értő Rose Murray Brown Master of Wine és Caroline Gilby Master of Wine, valamint Szentkirályi Orsolya bor- és pezsgőszakértő, a résztvevők között pedig a brit gasztronómia és borszakma kiválóságai, Jancis Robinson, Oz Clarke, valamint head sommelier-k, beszerzők, importőrök is helyet kaptak.
A Furmint February rendezvény a bárokat, éttermeket és kereskedőket arra ösztönzi, hogy állítsák a promóciós időszakban, május közepéig a furmintot a figyelem középpontjába, ösztönözzék a vásárlókat a borok kipróbálására, Magyarország megismerésére. A megnövekedett listázást és a promóciós tevékenységeket felmutatók háromnapos, három fős tokaji utazáson vehetnek részt.
A két londoni mesterkurzus mellett idén először Edinburgh-ban is megszervezték a Furmint February-t, amely még több borrajongó számára tette lehetővé a furminttal való megismerkedést. Mindkét helyszínen lenyűgöző történelemi épületekben, modern technikai feltételekkel zajlott a rendezvény, így a kiállítók számára minden lehetőség adott volt ahhoz, hogy a meghívott szakmai látogatókkal új kapcsoltatokat építhessenek, és a fogyasztókkal megismertessék a borokat, pezsgőket, illetve elmélyíthessék a brit közönség furminttal kapcsolatos tudását.