A ProWein Düsseldorf a bor- és szeszesitalágazat legjelentősebb szakvására, az egyetlen olyan kiállítás Európában, ahol a legtöbb borkereskedő, borszakíró, importőr és borban érdekelt influencer is jelen van. A kínálatban egyszerre jelenik meg a csúcsminőség és a kedvező árú italok választéka, a borászati és a kevert italok eszközei, továbbá a szolgáltatói szektor. A 25 sikeres vásári évre visszatekintő kiállítás nemzetközi elismertségét jelzi, hogy 2022-ben 62 ország 5700 kiállítója vett részt, és több mint 38 ezer szakmai látogatót vonzott 145 országból. Hazánk idén 17. alkalommal vett részt a kiállításon.
Az AMC által szervezett közösségi standon öt magyar borrégió 36 borászata kapott borai és saját történetei számára bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi piacon. Emellett saját honlappal (www.dusseldorf.
A mesterkurzusok között a magyar borvilágot átfogóan bemutató előadásokkal találkozhattak az érdeklődők, akik megkóstolhatták hazánk egyedi fajtáit, izgalmas borstílusait. Külön átfogó kurzus foglalkozott az illatos fehérektől kezdve, az olaszrizlingen és a furminton át a kadarkáig. Emellett kiemelt szerepet kapott a Tokaji Aszú, a Villányi és a Balatoni borvidék, a kékfrankos, a száraz furmint, a pezsgők és habzóborok is. Az előadók között olyan nemzetközi szaktekintélyek kaptak helyet, mint Elizabeth Gabay, Caroline Gilby és Peter McCombie Master of Wine-ok, Mészáros Gabriella, Horkay András és Kristian Kielmayer nemzetközi borakadémikusok, valamint Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier.
A Villányi borvidék egyébként önálló standdal is részt vett a borvásáron. Ez volt a második alkalom és idén már több mint 50 négyzetméteren mutatkozhattak be, elsősorban a Villányi Franc közösségi brandre építve a fellépést. A standon kívül a ProWein goes to City rendezvénysorozatban is részt vettek, ahol egy exkluzív városi helyszínen több mint 100 szakértő ismerkedhetett meg a Villányi borvidék legjavával, Peter McCombie tolmácsolásában.
A magyar borok ezt megelőzően a Wine Prague rendezvényen (amelyről itt írtunk nemrég) mutatkoztak be 2022. május 10-11-én Prágában. A hatodikalkalommal megrendezett nemzetközi borvásár elsősorban a szakmai közönséget célozta meg. A kiállítás nemcsak Csehországból, hanem az aktív promóciónak köszönhetően a környező országokból érkezőknek is piacot nyitott a kereskedelem és a gasztronómia területén A kiállításon részt vevő, kiemelkedő minőséget képviselő borászatok kóstolókat, termékbemutatókat tartottak a kereskedők, éttermek, sommelier-k, gyűjtők számára. Az AMC által szervezett 100 m2-es területen 8 pulton 12 borászat mutatkozott be. Emellett a Borkóstoló zónában Angerman László sommelier mutatta be a magyar borokat, valamint mindkét napon mesterkurzuson is részt vehettek a szakmai látogatók.
Az Agrármarketing Centrum bormarketing programja a magyar borokat népszerűsíti a fő exportpiacokon nemzetközi borkommunikációs kampányokkal, cikkekkel, interjúkkal, hirdetésekkel, videókkal, célzott üzleti rendezvények szervezésével és professzionális kiállításokon való részvételekkel.