A kalauz igazgatója, Gwendal Poullennec nem közölt részleteket a bevezetés időpontjáról és módszertanáról, de az előzmények ismertek: a Michelin 2019 óta birtokolja a borkritika egyik legbefolyásosabb nevét, a Robert Parker Wine Advocate-et.
Florent Menegaux, a Michelin vezérigazgatója szerint a borrangsor „befolyásosabb lesz Parkerénél”, mivel „a Michelin márka sokkal erősebb”, bár Parker neve továbbra is megmarad.
A 125 éves Michelin kalauz ma már nyereséges, és a bevételek nagy részét a partnerségek (kormányokkal, márkákkal) és a 2024-től jelentős bevételt hozó szállodai foglalások adják. A 2018-ban felvásárolt Tablet Hotels segítségével kiépített szállásfoglalási rendszert a kalauz által elismert hotelek használhatják, akik 10-15%-os jutalékot fizetnek – ez sokkal kedvezőbb a Michelin számára, mint az éttermi foglalások.
A kalauz ma már 70 országban érhető el, és bár a papír alapú kiadás jelentősége csekély, a digitális platform és a nemzetközi ismertség óriási. Menegaux kiemelte, hogy egyes országokban, például Indiában, a Michelin kalauz ismertebb, mint maga az abroncsmárka. A terjeszkedés a kulinárisan érettnek ítélt piacokon folytatódik, mint például Szaúd-Arábiában, ahol év végén jön az első éttermi válogatás.
A borok osztályozásának bevezetése a szállodai „kulcsok” után a gasztronómia és vendéglátás átfogó lefedésére irányuló stratégia logikus következő lépése.
(Forrás: La Revue du vin de France)