Az Adventi Borszalon 2023 rendezvényen debütált a jövő egyik kulcsa: az Augmented Reality (AR). A szervezők óriásit dobtak az eseményen, AR látványelemekkel gazdagítva a borünnep hangulatát. Magyarországon először láthattunk olyan boros rendezvényen AR látványshowt, amelyet nemcsak a fiatalok, hanem az idősebb generáció is lelkesen fogadott. Az AR a jövő irányába mutat, és az esemény óta már belekarcolt a magyar borvilágba.
Egy híres mondás szerint: "Az AR nemcsak az internet után, hanem az étkezés után is az életünk elengedhetetlen részévé válik." Tim Cook, az Apple vezérigazgatója ezzel fejezte ki, hogy az AR hamarosan mindennapjaink szerves részévé válhat. Egy olyan technológia, amelynek hatása nemcsak a számokban, hanem a szívünkben is érezhető.
Az AR nem pusztán egy technológiai újítás, hanem egy élmény. verAR, a nevét az Augmented Reality-ből merítve, egyszerre szexi, látványos és szórakoztató. A fiatalok körében különösen vonzó, de az idősebb generáció is átadta magát az AR bűvkörének. A rendezvényen készült képek és videók önmagukért beszélnek, bemutatva, milyen erővel hatott a közönségre.
A borászok is felismerték az AR-ban rejlő potenciált. Több borászat is jelezte szándékát, hogy telepítse ezt az izgalmas technológiát otthon,a pincészeténél. Megrendelések előzetes egyeztetések már megkezdődtek.
Borászok és a rendezvény szervezők úgy vélik, hogy verAR egy új ütőkártya a kezükben, amivel képesek megszólítani a fiatalabb korosztályt, akiket korábban nehezebben értek el. Az AR segített létrehozni egy közös nyelvet a borászok és a fiatal generáció között, és végre nem csak a borok stílusa, hanem a bemutatás módja is trendivé vált.
Az Augmented Reality, az Virtual Reality és a Mixed Reality piaca világszerte várhatóan több mint 220 milliárd dollárral nő 2021 és 2028 között. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója úgy gondolja, hogy az AR hamarosan olyan fontos lesz az életünkben, mint a napi három étkezés. Az AR egyértelműen betör Magyarországra, és verAR segít a borászoknak felvenni a versenyt az új kihívásokkal, amit a fiatal generáció megcélzása jelent.
Az AR új értelmet ad a borélménynek, és a jövőben még sok hasonló kezdeményezésre számíthatunk a magyar borvilágban. verAR bár még teszt időszakban van, de már most bizonyított, hogy nemcsak a jövő, hanem a jelen része is.