Kérem Várjon!
Cikkek
Sikamlós élvezetek
Egy bor(?): Staatsweingut Weinsberg Looping
Győrffy Zoltán
2022 July 13.
Konzervatív borfogyasztói attitűddel bort fogyasztó olvasóinknak a továbbolvasás nem ajánlott. Kitekintünk egy olyan irányzat felé, amiről a tradicionalisták hallani sem akarnak, ugyanakkor a szakadék köztük és a 18-25 korosztály között akkora, amit a Holdról szabad szemmel is jól észre lehet venni. Boralapú kevert ital - szerették volna ezt hallani, drága olvasók? Aki bólint, kattinthat!

A borok ízesítése, fűszerezése és keverése valószínűleg a borral egyidős találmány. Hivatkozhatunk a görögökre, a rómaiakra, mindegyikük használt a borokhoz fenyőgyantát, fűszernövényeket, tengervizet, sima vizet vagy akár gyümölcsöket. Mi se vagyunk mások, a magyarok is foglalkoztak ilyesmivel, részben, mert a fűszernövényekkel ízesített borokat gyógyításra használták, másrészt mert finomabbnak tartották.

Aztán persze voltak idők, amikor még a fröccs is szentségtörésnek számított sokaknak, néhányan máig kísértenek közülük borkóstolókon, de én azt gondolom, mindenki úgy igya borát, ahogy szeretné. Legfeljebb nem egy társaságban iszunk majd, ennyi.

A boralapú koktélok amúgy elég trendik, elég a Bellinire vagy a Kir Royalra utalnunk. Az előbbi barackvelő és prosecco, az utóbbi creme de cassis és pezsgő keveréke. Ez utóbbihoz áll közel a német Weinsberg állami borászatának terméke, a Looping.

Ez kérem, egy 0,275-ös palackba öltöztetett alacsony alkoholtartalmú ital. Hat százalék, ami mostanság egyre trendibb, még a borok esetében is megy az alkoholcsökkentés. Itt cassis, vagyis feketeribizli tesz extra gyümölcsösséget a borhoz, amit kis szénsavval is dúsítottak. Bubis, édes, de a bor fanyarkás, a cassis savanykás íze ellensúlyozza a hatvan gramm körüli cukrot.  Csúszós, könnyed, friss. Tiszta illatok, ízek, szerethető.

Azt is mondanám, aki ezt issza, még nem borozik, de már csak egy lépésre van, hogy belekóstoljon egy rozéba vagy irsaiba. Ha a bor marketingje is olyan innovatív lenne és nyitott szellemiségű, mint sok más alkoholterméké, akkor ez a termék, amihez hasonlókat már tíz éve, akkor még kísérleti jelleggel kóstoltunk a Staatsweingut Weinsbergben, ma már piacon lenne idehaza is.

Jó design, trendi külső, trendi ital, a kezdő lépés, ahonnan el lehet indulni a tudatos, mértékletes borfogyasztás irányába. Ha épp az üzenetén gondolkodnánk, de igazándiból nem tesszük. Mert ezt csak megisszuk és innánk még egyet, de már nincs belőle... 

A nullhetvenötös palack 8 euró a webshopjukban, a kis palackos ott nincs fenn, én meg ajándékba kaptam, vagyis nem tudom az árát.

banner