Kérem Várjon!
Cikkek
Díjazták a pécsi borokat
Aranyérmek, cirfandli, Kult-utca
mÁkos & zoranka
2010 July 08.

A Pécsi borvidék aranyérmes borait kóstolhatta meg a keddi díjátadó gálavacsora közönsége, egyúttal megismerkedhettek a borvidéki marketing stratégia, a borutak közti együttműködés és a májusban indított cirfandli-kampány részleteivel. A pécsi Corso Hotelben megtartott rendezvényen adták át a borvidéki borverseny érmei mellett a Kult-utca bora 2010 és a Cirfandli Ünnep legkedveltebb bora 2010 elismeréseket is.

 

Rendhagyó díjátadó gálavacsorát szervezett a Pécsi Borvidéki Tanács és a Pécs-Mecseki Borút július 6-án. Új helyszínen, a májusban nyílt pécsi Corso Hotelben adták át a borvidéki borverseny díjait, de egyúttal a Kult-utca bora és a Cirfandli Ünnep bora közönségszavazások eredményét is itt ismertették.

A Pécsi Borvidéki Tanács hagyományosan Dunaszekcsőn rendezi meg a borvidéki borversenyt, a májusi megmérettetésen 8 nagyaranyérmet is kiosztott a zsűri. A legjobb száraz fehérbor a dunaszekcsői Mestrineli Borászat Chardonnay 2008 bora lett, az édes fehérek között a szajki Hárs Pincészet Cirfandli 2008 bora diadalmaskodott, míg a vörösborok versenyében a mohácsi Eberhardt Pincészet Merlot 2007 borát találták a legjobbnak. A gálavacsorán természetesen az aranyérmes borok legjavát is megkóstolhatta a meghívást elfogadó publikum

A Kult-utcában szervezett első Pécsi Bormajálison több száz érdeklődő vett részt, kóstolta meg a pécsi borokat. Közülük sokan szavaztak is a nekik legjobban tetszőre, a legnépszerűbb bor címet a Lisicza Borház 2009-es évjáratú Pécsi Roséja érdemelte ki. A szintúgy először megrendezett Cirfandli Ünnepen a Pécsi borvidék zászlósbora állt a középpontban, a borkedvelők a Hárs Pincészet Szajki Cirfandli 2007 borát emelték ki legjobbként.

A borvidéki közösségi élet felélénkülését mutatta be két prezentáció is. Alacker Katalin, a Mohács-Bóly Fehérborút menedzsere a borvidéki stratégiáról, cselekvési programról, az összefogás lehetőségeitől tartott előadást, míg Győrffy Zoltán, a Pécsi Borozó főszerkesztője a két hónapja futó cirfandli-kampány, azaz a Pécsi borvidéket népszerűsítő tevékenység első eredményeiről számolt be, egyúttal a kampány folytatásáról is vázolt fel lehetőségeket. Az este jó hangulatban telt el, kellemes beszélgetések és jó borok jellemezték, melyet az is erősített, hogy a borászok által hozott borokat a vacsora után mindenki bátran megkóstolhatta.

Címkék
banner