A Pécsi Borozó 2014 januárjától átalakul. Köszönjük a bizalmat, amelyet az elmúlt hat évben kaptunk, akár azoktól, akikről szólunk, akár azoktól, akiknek szólunk. Az utolsó év összefogása sok tekintetben bátorítást adott, elsősorban arra, hogy hosszú távra gondolkodva alakítsuk át a Pécsi Borozót. Tavaly ilyenkor, év vége tájt a megszűnés fenyegetett, de tucatnyi borász és néhány hegyközség támogatásával egy újabb évet rá tudtunk húzni. Pont annyit, amennyi ahhoz kellett, hogy egy 2.0 verziót megálmodjunk.
Mindennek meg kell újulnia, mindennek meg van a saját élettartama. Semmi sem működik azonos formában túl sokáig, viszont ha időben váltunk, akkor újabb lendületet kapva akár bővülhetünk is. Mi ezt tűztünk ki célul.
A Pécsi Borozó ma sem csupán egy magazin, hiszen weboldal, borversenyek, kóstolók, borkurzusok, kiadványok, sok rendezvény és sok akció kapcsolódik ehhez a gyűjtőnévhez, ami valójában mi mindannyian vagyunk, készítők, riportalanyok, olvasók.
Átgondolva a lehetőségeinket, tanulva az elmúlt hat évben szerzett tapasztalatokból módosítunk: a cél azonos marad, az eszközök változnak. Az alapítók közül többen már nem folytatják, vagy legalábbis nem olyan mértékben, mint eddig. Bízom benne, hogy álmaik, céljaik megvalósulnak és ehhez őszintén sok sikert kívánok. Ugyanakkor új munkatársaink is vannak, lelkesek és érdeklődők, a folytatás lehetősége adott.
Néhány rövid bekezdésben hadd szóljak arról, hogyan is tervezzük a jövőt.
MÉDIA
PÉCSI BOROZÓ - PECSIBOROZO.HU
A nyomtatott médiatermékek fenntartása, kiadása rendkívül drága és nehéz erre forrást szerezni. Az olvasóink jelentős része már ma is a weboldalunkon és más internetes megjelenési formáinkon követi a Pécsi Borozót. Ezért döntöttünk úgy, hogy 2014-től elsősorban a weboldalra, facebookra, twitterre, youtube-ra és a leendő mobil alkalmazásra fektetjük a hangsúlyt, ami azt teszi lehetővé, hogy napi frissességgel kövessük az eseményeket a régiónkban.
A digitális platformunk középponti eleme a weboldalunk lesz, a pecsiborozo.hu köré épül majd minden egyéb digitális megjelenési formánk. A weboldal a jelen formájához képest frissül majd, némileg átalakul a struktúrája, javul a kezelhetősége. A célunk, hogy a jelenlegi napi ötszázas látogatószámot az első évben minimum megduplázzuk, de célunk a napi 2000 egyéni látogató.
PÉCSI BOROZÓ – MADE IN PÉCS
A digitális megjelenés mellett jövőre négy alkalommal a Made in Pécs városmagazin mellékleteként nyomtatásban is megjelenünk, ahol a köztes hónapokban is mi jegyezzük a borrovatot. A terjesztésében 2014-től a város határain túlra (így Szekszárdra vagy Villányba) is eljutó pécsi magazin tematikája, tartalma, minősége nekünk garancia arra, hogy jó helyen leszünk.
Lesznek tesztek, riportok, interjúk, publicisztikák - háromhavonta, 8000 példányban, persze kevesebb oldalon, de továbbvisszük a nyomtatott Pécsi Borozó hagyományait, hangulatát. Bízunk benne, hogy olvasóink is velünk tartanak.
PÉCSI BOROZÓ - PANNON BORKALAUZ
A digitális és mellékletes megjelenések mellett azonban fontosnak tartjuk, hogy évente egyszer, nyomtatott megjelenést is készítsünk. Ez lesz a mi pannon borkalauzunk, ami magyarul és angolul segíti majd tájékozódni a borturistákat mind a négy borvidékünkön.
A 10.000 példányban megjelenő kalauz az újságárusoknál, könyvesboltokban lesz elérhető, ezzel is segítve a könnyebb hozzáférést. A Pécsi Borozó elmúlt hat évében kialakult hirdetői és olvasói közösség egy újabb formát kap, ami a borkultúrát és a hozzá kapcsolódó gasztronómiát, életmódot népszerűsíti, előtérbe helyezve a régiónkat.
RENDEZVÉNYEK
BORSZAKKÖR A PEZSGŐHÁZBAN
Évente 8 alkalommal rendezzük meg a Borszakkört a pécsi Pezsgőházban, ahol tematikus kóstolókat szervezünk, borász vendégekkel, jó beszélgetésekkel és kiváló borokkal, sokszor nemzetközi kitekintéssel. A 2013 tavaszán indult programsorozaton alkalmanként 40-50 vendég vesz részt.
BORSZEMINÁRIUM A PÉCSIKÖZGÁZON
Évente 8 alkalommal tervezzük megrendezni a Borszemináriumot a Pécsiközgázon, amelynek célközönsége elsősorban az egyetemista réteg, valamint oktatóik. A 2013 őszén indult kezdeményezésen alkalmanként 60-100 vendég vesz részt, egy előadást meghallgatva, amelyhez egy kóstoló társul.
PORTUGIESER DU MONDE
2013 áprilisában rendeztük meg az első nemzetközi portugieser borversenyt, aminek előzménye egy évvel korábban volt a Portugieser Hétvége. Szeretnénk minden évben összehozni az oportó termelőit és rajongóit egy versenyre és egy közönségkóstolóra. Az első évben 64 bor versenyzett 4 országból, a közönségkóstolón mintegy 120 vendég vett részt.
PANNON BORRÉGIÓ TOP 25
A Pannon Borrégió borvidékeket átívelő borversenyét 2008-ban rendeztük meg először a Pannon Borrégió Egyesülettel közösen. A borversenyen 120-150 bor indul, amelyek közül a legjobb 25 mutatkozhat be a júniusi közönségkóstolón, mintegy 300 vendég előtt.
A Pécsi Borozó csapata azonban ezeken kívül is tucatnyi egyéb boros-gasztronómiai rendezvény (hiszen gondoljunk csak a Koccintásra, a Pécsi Borászok Céhének megmozdulásaira, egyetemi, városi és akadémiai borválasztásokra, és sok más programra) ötletgazdája, társszervezője, támogatója, partnere a régióban és bízom benne, hogy ez még inkább így lesz az a folytatásban is.
PÉCS, SZEKSZÁRD, TOLNA ÉS VILLÁNY GASZTRONÓMIAI ÉS BORMAGAZINJA
A Pécsi Borozó tehát továbbra is működik, csak kicsit más formában. Bármikor ránk lehet nyitni az interneten, meg lehet bennünket találni a Made in Pécsben, de évente egyszer tartalmas saját kiadvánnyal is a közönség elé lépünk. A rendezvényeinken pedig örömmel látunk borászt, borkedvelőt egyaránt, és szívesen veszünk részt más projektekben is, mindenben, ami segíti a kis régiónk és a borkultúra fejlődését.
A komolyra sikeredett összefoglaló reményeink szerint informatív is, de a lényeg, hogy a borozunk tovább. Találkozzunk 2014-ben is!