A jelen trendösszeállításunkban azokat a különleges kezdeményezéseket vagy akár megvalósult termékeket mutatjuk be, melyek a bor készítése során keletkezett tapasztalatokon, összetevőkön vagy éppen melléktermékeken alapulnak, vagyis egyfajta márkakiterjesztéssel próbálja a termelő megtartani/bővíteni vásárlóit egy teljesen más piac meghódításával.
A márka alapvető értékeit természetesen őrzi, így a minőség, az egyedi ízvilág, vagy éppen a szakértelem továbbra is fajsúlyos marad, ám új piacok meghódítására képes jegyeket is felvesz. Mindennek a márkabővítésnek csak akkor érdemes nekiállni, ha valóban van már egy erős márkánk és tudunk valami újat, eredetit mutatni vele.
Nem kell messze menni példáért, hiszen a márkakiterjesztés a turizmus (pl: Wine Spa) és a gasztronómia (pl: borbisztrók, borral töltött csokoládék, borkocsonyák, stb.) piacán szinte már természetes. Villányban nagyobb borászatoknál a bor készítése során eddig melléktermékként definiált szőlőmag szintén új megvilágításba került, hiszen ma már hozzávalóként, étrendkiegészítőként, kozmetikai alapanyagként védi egészségünket, kényezteti bőrünket.
Ennek a fajta piaci stratégiának a célja kettős: a márka eddigi erősségeit, értékeit új piacokra belépve megtartani, erősíteni, valamint új fogyasztókat megszerezni, vagy éppen a régi bázist megtartani.
Fermentált divat
Bioalloy egy kutató fejlesztő labor Ausztráliából, ahol egy összefüggő, varrást nélkülöző ruhaanyagot fejlesztettek ki a bor erjedésére, fermentációjára alapozva. A Micro'be' a fermentált divat projekt azt vizsgálja, hogy hogyan lehet a gyakorlati és kulturális bioszintézist megvalósítani a ruházkodáson keresztül, egy egyedi interakcióval a test és a ruha között. A projekt az Acetobacteria baktériumot használja, mely segítségével a pamuthoz hasonló mikrocellulóz rostot termel, ami az alapja a ruháknak. Alapvetően vörösbor az alapja, de már folynak kisérletek fehérborokkal is.
Borfagylalt
A képlet egyszerű, hiszen igazi bor hozzáadásával készíti az amerikai Mercer's a boros fagylaltot, mely 5% feletti alkoholtartalommal bír. A borokhoz még ízeket is rendel, így született meg a csokis Cabernet, vagy a meggyes Merlot.
Bortinta
A lengyel Casa Marriol családi borászat úgy hívta fel a cégek figyelmét a Cabernet Sauvignon prémium borára, hogy borral töltött töltőtollat küldött ajándékba. A tollak különleges tintával töltöttek, melyek alapja a Cabernet Sauvignon boruk volt. A direkt marketing kampány eleme a tollhoz kapcsolódó különlegesen megtervezett megrendelőlap is, melyet azonnal ki is tölthettek az érdeklődők a tollal.
Grillezzünk használt barrique hordóval!
Egy ötlet a nyári grillezési szezonhoz, használt, borban ázott chipseket, vagy hordódongákat vásárolhatunk a grillezéshez, mely során különleges, aromás húsokat kaphatunk az egyedi grill fáknak köszönhetően. Ennek a piacnak a tengerentúl már nagy rajongótábora van, hiszen a fákat célzottá is lehet tenni borfajtára, borrégióra is. Természetesen a hordó maga is átalakítható füstölővé, grillezővé is.
Notes of Wine Collection from Kelly & Jones
Kelly&Jones öt különböző parfümöt alkotott, mely a különböző borok, szőlőfajták illat- és ízvilágát adja vissza, átlépve a bor és a parfüm közötti határt. Így a borokban felfedezhető illatokat, aromákat már a testen is lehet hordani.
Partnerünk: TrendInspráció Műhely