Avagy az olaszok megint kitaláltak valamit, amit maximum az osztrákok fognak átvenni…
Fotó: Consorzio dell'Etna
Az olasz bor(marketing) legújabb elemeként megint az Etna borászatát erősítik. Ennék jegyében a kulturális világökörség (óppárdonbocsánat, örökség…) részét képező, UNESCO védettségű épített kőfalakon különféle élménytúrákat szerveznek. Videós storytelling segítségével mutatják be az érdeklődőknek a hagyományos (ki)építési módot, valamint a falak kulturális beágyazódásának a történetét.
De ez még nem minden. Un. non fungible token, azaz, egyedi, nem helyettesíthető digitális azonosító eljárás segítségével örökbe is lehet fogadni egy-egy méter hosszan ilyen kőfalat… A „kőfaljogok” digitális értékesítéséből befolyt összegek a falak rendben tartásának a közösségi finanszírozását jelentik. A projekt célja a finanszírozáson túl az etnai borturizmus további fejlesztése.
Az adományozó, „kőfal vásárlók” minden évben egy-egy üveg bort kapnak arról a területről, amelyet az adott fal védelmez.
A projektet a Cataniai Egyetem hívta életre, az Etna Boriskolával együtt, amelynek amúgy amerikai az alapítója…