„Nincs még egy olyan szakvásár - sem Európában, sem a tengerentúlon -, amely ennyire teljes termékskálát vonultatna fel. A globális piacvezetők ugyanúgy bemutatkoznak 2024-ben is Düsseldorfban, a borok és szeszes italok fellegvárában, mint a kisebb, de annál színvonalasabb termelők és a feltörekvő új piaci szereplők” – foglalta össze Peter Schmitz, a ProWein igazgatója. „De még ennél is többet kínálunk: akit a jövőben várható változások érdekelnek, az is keresse fel a ProWein szakvásárt, mert a trend- és különbemutatók, valamint a fórumok keretében taglalják a legújabb ágazati trendeket. A szakkereskedőknek, a szálloda- és vendéglátóipar beszerzőinek ez verhetetlen előnyt jelent.” A ProWein ezzel tovább írja 30 éves fennállásának sikertörténetét: az 1994-ben alig 2.300 négyzetméteren, nem egészen kettő vásárcsarnokban 321 kiállítóval és 1.517 látogatóval indult seregszemle jövőre mintegy 71.000 négyzetméteren és 13 csarnokban ismét látványosan bizonyítja elsőrangú világpiaci jelentőségét.
„Büszkék és egyúttal boldogok vagyunk, hogy a ProWein a borok legnagyobb jelentőségű nemzetközi seregszemléjévé fejlődött, és miatta a borairól is méltán ismert Németország évente három vásárnapon a borszakma kimagasló nemzetközi központja. A ProWein változatos és izgalmas szakmai témáival még 30 éves múltjával is újra és újra ki tudja vívni a borászati szakemberek lelkesedését” – hangsúlyozta a DWI Német Borintézet ügyvezetője, Monika Reule.
A következetes szakmai orientáció mellett a ProWein sikerének másik titka, hogy bepillantást enged a jövőbe, és hogy proaktívan fejleszti a piaci igényeknek megfelelő rendezvény-formátumokat. „Mindig partnerként viszonyultunk a borászathoz és a szeszes italok ágazatához, és mindig felkaroltuk a piaci igényeket – például az előző ProWein szakvásáron is a no-and-low témakörével foglalkozó különbemutató premierjével is” – fejtette ki Peter Schmitz. A 2023-as ProWein volt az első szakvásár Európában, ahol önállóan megjelent ez a téma. A sikeres premierre építkezik a ProWein 2024-ben is: az 1. csarnokban elkülönített területen a „ProWein Zero” jelmondat jegyében minden a „no-and-low” körül forog – kiegészülve a Meininger kiadó ehhez a témához illeszkedő kóstolózónájával.
A ProWein 2024 szakvásáron emellett az alábbi szakmai témákat és piaci trendeket vonultatják fel kiemelten:
A ProWein 2024 internetes honlapja már most, néhány hónappal a március 10-i vásárnyitást megelőzően online elérhető. A borok és szeszes italok piacának szakértői a www.prowein.de honlapon szerezhetnek áttekintést a kiállító vállalatok tevékenységéről és kínálatáról, megismerhetik a kiállítók sajtóhíreit és termékismertetőit a saját vásárlátogatásuk optimális előkészítésére. Szintén a zökkenőmentes előkészületeket szolgálja a már elérhető online jegyelővétel és a szakmai látogatók regisztrációja is.
A düsseldorfi ProWein iránt hagyományosan nagy az érdeklődés itthon is. Közel 60 kiállító képviseli hazánkat az 2024-es szakvásáron, köztük több évről-évre visszatérő borászat és pálinkafőzde és számos olyan cég is, akiknek ez lesz az első ProWein-részvételük. A központi boros közösségi stand a 13-as pavilonban a Magyar Bormarketing Ügynökség szervezésében, az új ProSpirit részen a pálinkás közösségi stand pedig a Pálinka Nemzeti Tanács összefogásában valósul meg, köréjük szerveződnek az egyéni kiállítók. 2024-ben először a "same but different" szekcióban is lesz magyar kiállító, a ProWein regionális nemzetközi sajtótájékoztatónak is otthont adó Zwack Unicum Nyrt.
A düsseldorfi ProWein-hez hasonló sikerekről számolhatnak be a ProWein a „Ticket to the World” jelmondattal rendezett ázsiai és dél-amerikai kihelyezett seregszemléi is. Három őszi és három tavaszi szakvásár szerepel a kínálatban, így 2024-től már Tokióban is lesz ProWine. Valamennyi szakvásárról és a ProWein-hez kapcsolódó további újdonságokról a www.prowein-world.com honlapon számolnak be: