Idén először rendezi meg a Borszerda programot a Magyar Bormarketing Kht. Az akcióhoz csatlakozó vendéglátóhelyeken 2009. április 29-én minden magyar bort és pezsgőt féláron lehet rendelni. Ezenkívül minden főétel mellé egy pohár bor grátisz jár a ház borából. Az akcióhoz borkereskedők, taxi- és pótsofőrszolgálatok, valamint a METRO áruházlánc is csatlakozik.
A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezi meg a „Borszerdát”, az immár hagyományossá vált Torkos Csütörtök mintájára. A Borszerdára a Nemzeti Bormarketing Program keretében kerül sor, 2009. április 29-én.
Az akcióhoz csatlakozott éttermekben és vendéglátóhelyeken a Borszerdán egész nap, minden ’à la carte’ kínálatban szereplő magyar bor és pezsgő 50 százalékos kedvezménnyel rendelhető. Ezenkívül minden főétel mellé egy pohár grátisz jár a ház borából. A csatlakozás feltétele az eseményt megelőző héten használt ’ à la carte’ itallap (borlap) megtartása és az 50 százalékos kedvezmény megadása minden magyar borra és pezsgőre. Külön erre az alkalomra készített „Borszerda borlappal”, azaz szűkített borsorral nem lehet részt venni az akcióban.
Az esemény kiemelten fontos a magyar bor fogyasztásának ösztönzése szempontjából – mondta el Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programmenedzsere, aki hozzátette: az akció célja, hogy a mértékletes, minőségi borfogyasztás növekedjen, elsősorban a gasztronómiában.
A WSET Nemzetközi Borakadémia tapasztalata szerint a magyarok számára az étteremben történő italválasztásnál az ár a leglényegesebb szempont. Az emberek az étteremben az italon igyekeznek spórolni – mondta el az intézet igazgatója, Sinkó Krisztina. Egy éttermi étkezésnek a bor is ugyanolyan fontos része, mint az étel: nem az kérdés, hogy igyunk-e valamit, hanem az, hogy milyen bort válasszunk. Itthon arra kell felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ételek legmegfelelőbb kísérője a bor, és hogy – persze a pénztárca függvényében – ne féljenek kísérletezni – mondta Sinkó Krisztina.
Éppen ezt igyekszünk elősegíteni a Borszerda akcióval, amelynek sikere reményeink szerint a Torkos Csütörtökéhez lesz fogható – tette hozzá Szabó Borbála. A Borszerda kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt.; az eseményhez borkereskedők, taxi- és pótsofőrtársaságok és a METRO áruházlánc is csatlakozik. A regisztrált éttermek listája és az eseménnyel kapcsolatos minden további információ elérhető az esemény folyamatosan frissülő honlapján.