A PTE Bora kitüntető titulusra idén 14 pincészet 22 bora pályázott, és fehérbor kategóriában a Mestrineli Borászati Kft, míg a vörösborok között a Takler Pince nedűje diadalmaskodott.
Az immár 13 éves hagyományokkal büszkélkedő PTE borválasztásra az idén 14 pincészet összesen 22 bort nevezett a négy régiós borvidékről. A borokat előzetesen a Pannon Borrégió Top25 borverseny szakmai zsűrije bírálta. A legjobb 6 vörös és 3 fehérbor került végül a döntőbe, kiegészülve a PTE TTK Szőlészeti és Borászati Intézete által nevezett két fehérborral.
A hagyományoknak és az előírásoknak megfelelően „vakon” pontozott a döntőben a társadalmi zsűri, vagyis a bírálók nem tudhatták, milyen nedűt kóstolnak és pontoznak éppen. Ahogy a korábbi években, az idén is két kategóriában hirdetett győztest a Pécsi Tudományegyetem, legjobb fehér-, és legjobb vörösbor kategóriában.
Fehérbor kategóriában a bátaszéki Mestrineli Borászati Kft. 2012-es évjáratú, Rizling Cuvée minőségi száraz fehérbora utasította maga mögé a mezőny többi borát.
Csortos Szabolcs fotója
Vörösbor kategóriában a szekszárdi Takler Pince 2009-es évjáratú, Cabernet Franc minőségi száraz vörösborát hirdette ki győztesnek a Pécsi Tudományegyetem, az erről szóló oklevelet a bor termelője, Takler András vette át. Érdekesség, hogy a Takler Pince immár negyedik alkalommal viselheti a PTE Bora címet - 2005, 2008 és 2011 után idén is ők pályáztak a zsűrinek leginkább tetsző vörösborral.
A Pécsi Tudományegyetem Bora választáshoz fűződő kapcsolatunk miatt gondolkodnom kellett, vajon érdemes-e véleményt fűzni a hírhez. De kell. Mert a borválasztás legtöbbször valóban kiváló borokat juttat el a világ minden pontjára, amelyek méltón képviselik borrégiónkat. Ahogy az idei borok is minden tekintetben remek borok.
De a címkeválasztás hazavágja őket, hiszen egyrészt olyan gyermekbetegségek vannak rajta, mint hogy a termelő Kft-t tünteti fel borászként, holott ez olyan mintha a kedvenc kocsink orrán is rajta lenne a VOLKSWAGEN AG felirat, másrészt grafikai világa visszarepít minket a múltba, de legalábbis az asztali borokéra emlékeztet.
Ha az egyetem magára vállalja a régiós borok képviseletét, népszerűsítését, akkor talán lehetne mondjuk egy hosszabb távra szóló, jól variálható, egyedi címkéje, amely művészei igényességű, korszerű, netán a diákok kreativitását is kihasználja (ld. Bogyólé pályázat).
Természetesen gratulálunk a nyerteseknek a borokhoz és elismerésükhöz, az egyetemnek a jó választáshoz, bízunk benne, hogy sokan kóstolják majd jó kedvvel ezeket a borokat!