A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat fogalmaz meg, és mindenekelőtt hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.
Az eseményt évről évre szakmai partnerségben rendezik meg a Miniszterelnökséggel és az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, amely szervezetek képviselői minden évben egyeztetik az ágazat legfontosabb, aktuális feladatait, amelyekre ennek a szakmai fórumnak reflektálnia kell. Nagy megtiszteltetés, hogy ezek az együttműködő szervezetek a legmagasabb szinten képviseltetik magukat a konferencián, hiszen dr. Nagy István agrárminiszter nyitja meg az eseményt, amely után Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke és dr. Bánáti János, a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke köszöntője hangzik majd el.
Az informatika, a digitalizáció egyre mélyebben begyűrűzik az életünkbe, még olyan „természetes vagy analóg területeken” is egyre inkább teret hódít, mint a bor. Ezekre a folyamatokra nem csak, hogy reflektálnia kell ennek az ágazatnak, hanem ki kell használnia az innováció biztosította lehetőségeket. A CyberBor a konferencia fő témájában ezt takarja, különböző területeken keressük a korszerű válaszokat ezekre a kérdésekre: az adminisztrációcsökkentés szempontjából Dr Feldman Zsolt (Agrárminisztérium), a jövedéki eljárások szempontjából Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr Ezredes (NAV) vagy az oktatás szempontjából Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens (Szent István Egyetem).
Nagyon érdekesnek ígérkezik Demeter Zoltán előadása is a tokaji pezsgő lehetőségeiről vagy a magyar és nemzetközi példa az organikus gazdálkodásról a Sepp Moser Birtok és a Nagy-Somlói Borvidék szemszögéből. Az egyik legizgalmasabb dolog mindig a külső, nemzetközi megfigyelő tapasztalata, ezért különösen várjuk Caroline Gilby (Master of Wine, Borászok Barátja 2018) előadását a magyar borokról a brit piacon.
Az eseményt minden alkalommal egy interaktív bormarketing kerekasztal beszélgetés zárja – a felkért szakembereket „Az online marketing ereje” témában kérdezhetik majd a résztvevők.
Valóban izgalmasnak ígérkezik a program, amelynek részleteit alább közöljük:
ProgramTERV
9.30-9.40 |
I |
Hivatalos megnyitó |
|
dr. Nagy István, miniszter, Agrárminisztérium |
|||
9.40-9.50 |
I |
Köszöntő |
|
Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa |
|||
9.50-10.00 |
I |
Köszöntő |
|
dr. Bánáti János, elnök, Magyar Ügyvédi Kamara |
|||
10.00-10.05 |
I |
Köszöntő, programismertetés |
|
Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője |
|||
*** |
|||
10.05-10.30 |
I |
Agrárinformatika az adminisztrációcsökkentés érdekében |
|
Előadó: dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Agrárminisztérium |
|||
10.30-10.55 |
I |
Közös célok, kiaknázatlan lehetőségek |
|
Előadó: Kis Miklós Zsolt, vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Agrárminisztérium |
|||
10.55-11.10 |
I |
Kávészünet |
|
11.10-11.35 |
I |
Bormarketing – Borturizmus |
|
Előadó: Farkas Dávid igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség |
|||
11.35-12.00 |
I |
Elektronikus ügyintézés és szolgáltatások a jövedéki eljárásokban |
|
Előadó: Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr ezredes, Vámszakmai Szakfőigazgató, NAV |
|||
12.00-12.25 |
I |
Ágazati bormarketing – célok, források |
|
Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa |
|||
12.25-12.50 |
I |
A Tokaji pezsgő – lehetőségek és felelősségek |
|
Előadó: Demeter Zoltán, tulajdonos / borász, Demeter Zoltán Pincészet - Tokaj |
|||
12.50-13.40 |
I |
Állófogadás |
13.40-14.05 |
I |
Korszerű oktatás – képezzük a jövő generációit |
||||
Előadó: Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens, mb. dékán, PhD, Szent István Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszék |
||||||
14.05-14.30 |
I |
A Sepp Moser Birtok organikus fejlődése |
||||
Előadó: Zadravecz Zsolt, szőlész, Sepp Moser Birtok |
||||||
14.30-14.55 |
I |
Somló, az organikus borvidék |
||||
Előadó: Baráth Sándor, elnök, Nagy-Somlói Borvidék Hegyközsége |
||||||
14.55-15.10 |
I |
Kávészünet |
||||
15.10-15.35 |
I |
Magyar borok a brit piacon – követendő példák |
||||
Előadó: Caroline Gilby, Master of Wine, Borászok Barátja 2018 |
||||||
16.25-17.25 |
I |
Bormarketing kerekasztal – Téma: Az online marketing ereje |
||||
|
||||||
A szervezők a programváltoztatás jogát fenntartják! |
||||||
További információ, interjúszervezés:
Dr. Prónay Bence (társszervező): +36 30 445-3054
Rókusfalvy Pál (társszervező): +36 20 9 310-324
Mák Tamás (sajtó): +36 20 373-2760
Facebook.com/aborkonferencia